In de latere groepen op de basisschool krijgt een kind vaak al wat huiswerk mee. Dit huiswerk breidt zich in de eerste jaren van het voortgezet onderwijs steeds meer uit. Dat kan behoorlijk wennen zijn voor kinderen. Ze moeten leren plannen in hun eigen tijd om het huiswerk op tijd af te krijgen. Dit kan een stressvolle ervaring zijn. Zonder de juiste aandacht hiervoor kan de achterstand oplopen en kan het kind een negatieve instelling krijgen, wat op zijn beurt weer problemen met zich mee zal brengen voor het kunnen beheersen van de leerstof. Dat werkt demotiverend voor een kind.

Daarnaast werkt het ‘goedbedoelde helpen’ van de ouder niet altijd even goed. Puur vanwege de rol als ouderfiguur, wat dan kan lijden tot frustratie van beide kanten. Maar het kan bijvoorbeeld ook te maken hebben met een gebrek aan kennis op vakinhoudelijk gebied, nieuwe ontwikkelingen in de lesstof en manieren op de middelbare school. Je kunt hulp bij het huiswerk in deze gevallen dan beter overlaten aan een ander. Bij ons is uw kind hiervoor aan het juiste adres.

In onze praktijk helpen we kinderen zowel vakinhoudelijk met hun huiswerk als met het maken en volgen van een goede planning. Hier hoort onder andere ook het maken van een goede verdeling van de leerstof bij, het bijhouden van een agenda, het leren leren en het leren maken van een goede samenvatting van de leerstof.
Deze begeleiding wordt zowel 1 op 1 als in een klein groepje van 2 of 3 leerlingen aangeboden. Afhankelijk van de wens van ouder en kind.